Мања слова Већа слова РСС

Мој кутак

Неwслеттер Пријава за newsletter

>

Одржан почетни састанак за пројекат “Унапређење буџетског система, вишегодишњег буџетског планирања и система јавне финансијске интерне контроле”

Одржан почетни састанак за пројекат “Унапређење буџетског система, вишегодишњег буџетског планирања и система јавне финансијске интерне контроле”
Датум објаве: 12.12.2018 13:27 | Аутор: министарство финансија

Испис Штампај страницу


12. децембра 2018. године, у просторијама Министарства финансија, Директората за финансирање и уговарање средстава ЕУ помоћи, одржан је почетни састанак за пројекат “Унапређење буџетског система, вишегодишњег буџетског планирања и система јавне финансијске интерне контроле”. Пројекат је финансиран из Годишњег акционог програма ИПА-е за 2014. годину за Црну Гору (ЦАП 2014) у оквиру инструмента претприступне подршке (ИПА ИИ) и трајаће 36 мјесеци, односно до децембра 2021. године. 

Свеобухватни циљ пројекта је да допринесе јачању фискалне одрживости и ефикасном управљању јавним финансијама у складу са захтјевима Европске уније. 

Активности пројекта ће бити подијељене у три компоненте.

Прва компонента пројекта ће обухватити успостављање вишегодишњег буџетског оквира, укључујући и капитално буџетирање; повезивање стратешких политика Владе Црне Горе и секторских стратегија са вишегодишњим буџетским оквиром; успостављање програмског буџетирања; јачање институционалних капацитета за вишегодишње буџетско планирање, програмско буџетирање и капитални буџет; унапређење транспарентности и одговорности одлучивања у погледу управљања јавним финансијама, као и подршку за прелазак са готовинског на обрачунско рачуноводство у јавном сектору.

Друга компонента пројекта ће бити усмјерена на побољшање система за управљање ризицима у Министарству финансија и јавном сектору уопште; јачање управљачке одговорности; унапређење капацитета интерне ревизије Министарства финансија и институција у јавном сектору; успостављање система контроле квалитета интерне ревизије и финансијског управљања; унапређење интерног извјештавања о контроли финансијског управљања у јавном сектору.

Трећа компонента пројекта ће бити фокусирана на успостављање система за спречавање и опоравак од потенцијалних пријетњи континутету пословања. 

Кључни корисници пројекта су запослени у Министарству финансија и осталим потрошачким јединицама буџета. 

Уговор за реализацију пројекта потписан је са компанијом Ецорyс Недерланд Б.В. из Холандије, у конзорцијуму са СОФРЕЦО из Француске и Европском Консалтинг Групом д.о.о. из Србије. Укупна вриједност уговора је 1.343.410,00 ЕУР, од чега финансирање ЕУ чини 90% а национално кофинансирање 10%. Пројекат ће бити имплементиран путем индиректног управљања средствима ЕУ у Црној Гори, гдје је Директорат за финансирање и уговарање средстава ЕУ помоћи Министарства финансија уговорно тијело. 

Почетном састанку су, поред представника уговарача, присуствовали представници Министарства финансија као кључне корисничке институције, те представници Делегације ЕУ у Црној Гори. Менаџмент пројекта и вођа пројектног тима су имали прилику да представе методологију спровођења планираних активности, а разматрани су и детаљни план рада и приоритети подршке у наредном периоду.